کد خبر : 9708
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶

نوروز فرصتی برای تحرک اقتصاد گردشگری استان زنجان

استاندار زنجان گفت: نوروز فرصتی برای شناساندن هویت‌های فرهنگی و تحرک اقتصاد گردشگری استان زنجان است.

به گزارش پایگاه خبری امید روشندلان،محسن صادقی، ظهر یکشنبه در جلسه ستاد خدمات سفر استان زنجان با حضور اظهار کرد: تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز نکاتی دارد که باید به آن توجه و دقت شود. استاندار زنجان با بیان اینکه دستگاه‌ها بر اساس مدیریت سال‌های گذشته در ایام نوروز، اطلاعات و تجربیات زیادی را دارند، افزود: انتظار داریم هیچ نوع ناهماهنگی را در این ایام شاهد نباشیم. او با توصیه بر خلاقیت‌های جدید در هر کمیته ستاد خدمات سفر عنوان کرد: فراخوان ارائه پیشنهادات خلاق و جدید از طریق رسانه اعلام شود. صادقی با اشاره به اینکه سهم ما در پذیرش گردشگران در نوروز ۱۴۰۳ زیر ۱۰۰ هزار نفر و سهم ترددها، ۱.۵ میلیون خودرو بوده که سهم حداقلی است، خاطرنشان کرد: جاذبه‌ها و ظرفیت‌های استان زنجان در حقیقت فراتر از این عدد است. او با بیان اینکه رفتار میزبان و قیمت‌ها در حافظه تاریخی گردشگران باقی می‌ماند، ادامه داد: سه بخش مهم عضو ستاد خدمات سفر شامل امنیت، درمان و امداد نقش مهمی در بهبود این خاطره در ذهن گردشگران دارد. استاندار زنجان به شکل‌گیری هویت جمعی تحت عنوان ستاد خدمات سفر از سوی دستگاه‌های ذی ربط تاکید کرد و افزود: کار ستاد کار تیمی است و باید با یک فرماندهی واحد پیش روند و از تبلیغ سازمانی پرهیز شود. صادقی ذخیره مواد غذایی از جمله آرد و نان را مهم خواند و گفت: این ستاد جلسه‌ای را با اصناف بگذارد و باید توجه داشت که تخفیفات، رفتار و برخوردها در خاطره می‌ماند. استاندار زنجان ضمن بااهمیت خواندن تشدید برگزاری منظم جلسات و اجرای رزمایش‌های مشترک عنوان کرد: هر حرکتی در غالب ستاد انجام شود، همچنین نصب بنرهای متحدالشکل و پرهیز از آشفتگی تبلیغاتی در مبادی ورودی ضروری است. او با اشاره به اینکه نوروز بخش مهمی از فرهنگ ملی ما را تشکیل می‌دهد، یادآور شد: این ایام فرصتی برای شناساندن مناطق، تحرک فعالیت اقتصادی، نمایش فرهنگ عمومی استان و شهرستان، معرفی غذاهای بومی و نشاط اجتماعی اجتماعی است. صادقی با تاکید بر اینکه روی آمارها دقت شود، تصریح کرد: تعارض آماری، اغراق آماری و کتمان آماری کار درستی نیست؛ چراکه آمار مبنای تصمیم‌گیری است و باید برآورد دقیق مسافران و خودروها برای برنامه‌ریزی‌های آینده مورد توجه قرار گیرد. استاندار زنجان با تاکید بر تلاش شهرداری برای آراستگی شهر، ادامه داد: تبلیغات محیطی و محتوای تبلیغاتی موضوع مهم دیگر است، همچنین بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌ها حضور یابند. او گفت: بازاریان سرمایه اجتماعی محسوب می‌شود و صدا و سیما باید ویژگی رفتاری کسبه با گردشگران را تبیین و پخش کنند. او با تاکید بر ارائه گزارش هفتگی کمیته‌ها خاطرنشان کرد: اگر یک دستگاه به عنوان یک قطعه پازل نقش خود را به درستی ایفا نکند این پازل کامل نخواهد شد.