آرامش سفر نوروزی فرهنگیان با تمهیدات ویژه آموزش و پرورش ناحیه 2
گفتوگوی اختصاصی خبرنگار امید روشندلان با مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ زنجان درباره تمهیدات اسکان فرهنگیان در نوروز ۱۴۰۴
خبرنگار
با سلام و احترام
جناب آقای دکتر فیروز مهدی ، به عنوان مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ زنجان، لطفاً درباره برنامههای ویژه اسکان فرهنگیان در ایام نوروز ۱۴۰۴ برای مخاطبان ما توضیحاتی بفرمایید.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ زنجان
سلام و عرض ارادت. بله، همانطور که مستحضر هستید، در راستای اجرای راهکار ۳-۱۲ سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش، تمهیدات ویژهای برای اسکان فرهنگیان محترم در تعطیلات نوروزی برنامه ریزی شده بود.
این طرح با استفاده از ظرفیت مدارس مناسب، اقامتگاه های فرهنگیان و سایر امکانات استان ها اجرا شد تا همکاران عزیزمان بتوانند از خدمات اسکان بهرهمند شوند.
خبرنگار
شرایط بهرهمندی از این طرح به چه صورت بود؟
مدیر آموزش و پرورش
شرایط به این صورت بود ثبتنام فقط از طریق سامانه اسکان فرهنگیان به آدرس [my.medu.ir](http://my.medu.ir) انجام میشد.
فرهنگیان شاغل، بازنشسته و خانوادههای درجه یک آنها (همسر و فرزندان) میتوانستند با ارائه کارت شناسایی معتبر از این خدمات استفاده کنند.
هزینه اسکان بر اساس نوع اقامتگاه (ویژه یا عادی) تعیین و از طریق سامانه پرداخت میشد.
همچنین در صورت وجود ظرفیت خالی، مهمانان فرهنگیان تا یک شب میتوانستند به صورت رایگان اسکان داده شوند.
خبرنگار
آیا فرهنگیان میتوانستند از اقامتگاههای سایر استانها نیز استفاده کنند؟
مدیر آموزش و پرورش
بله، این امکان فراهم شده بود.
فرهنگیان محترم در سراسر کشور میتوانستند از ظرفیت اقامتگاههای سایر استانها برای سفرهای نوروزی خود استفاده کنند.
تمامی استان ها موظف بودند امکانات خود را در سامانه ثبت کنند تا همکاران عزیزمان بتوانند بر اساس نیاز خود اقدام به رزرو نمایند.
خبرنگار
مهلت و نحوه ثبتنام متقاضیان چگونه بود؟
مدیر آموزش و پرورش
ثبتنام از ۲۵ اسفندماه آغاز شد و تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۴ ادامه داشت. فرهنگیان میبایست با مراجعه به سامانه [my.medu.ir](http://my.medu.ir)، اطلاعات خود را وارد و پس از تأیید، نسبت به رزرو اقامتگاه اقدام میکردند.
ظرفیتها به صورت لحظهای در سامانه نمایش داده میشد تا شفافیت کامل رعایت شود.
خبرنگار
اگر فرهنگیان سوال یا مشکلی داشتند، چگونه میتوانستند پیگیری کنند؟
مدیر آموزش و پرورش
در صورت هرگونه ابهام یا نیاز به راهنمایی، همکاران ما در ادارات آموزش و پرورش ناحیه 2 آماده پاسخگویی بودند.
همچنین از طریق پشتیبانی سامانه و شماره های اعلام شده، امکان ارتباط و رفع مشکلات وجود داشت.
خبرنگار
از وقتی که در اختیار ما گذاشتید، سپاسگزاریم.
مدیر آموزش و پرورش
بنده نیز از شما و رسانه محترمتان تشکر میکنم.
پایان گفتوگو