کد خبر : 9211
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۹

نزدیک به یک میلیون و 200 هزار پیامک هشدار برای مشترکین گاز طبیعی در استان زنجان ارسال شد

 

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: علاوه بر ارسال پیامک مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی؛ به‌ دنبال اعلام گاز زنجان مبنی بر صدور اخطار و قطع گاز مشترکین پرمصرف؛ تا کنون نزدیک به یک میلیون و 200 هزار پیامک هشدار برای این دسته از مشترکین صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری امید روشندلان،رحیم سلیمانی نژاد با اعلام این خبر گفت: با توجه به افزایش مصرف گاز طبیعی در ماه‌های سرد سال و به منظور ایجاد تراز گاز تولیدی و مصرفی در سطح کشور و لزوم مدیریت مصرف گاز طبیعی در بخش های مختلف خانگی، تجاری، اداری و ورزشی در سه هفته اخیر؛ بیش از یک میلیون و 188 هزار پیامک ارسال شده است. وی این اقدام را در راستای سیاست های ابلاغی شرکت ملی گاز ایران و همسو با اصلاح مصرف و صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی عنوان و با بیان اینکه در این اطلاع رسانی، 925 هزار و 162 پیامک مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی به مشترکین بخش خانگی ارسال شده است؛ ادامه داد: همچنین 190 هزار و 578 پیامک هشدار به مشترکین بخش خانگی پله 8 و بالاتر، 66 هزار و 801 پیامک هشدار مصرف به مشترکین بخش تجاری، 4 هزار و 776 پیامک هشدار مصرف به مشترکین بخش اداری و 732 پیامک هشدار مصرف به اماکن تجاری و ورزشی ارسال شده است. وی با اشاره به ضرورت آگاه‌سازی و آموزش صحیح شهروندان به منظور اطلاع‌رسانی سیاست‌های تشویقی و بازدارنده دولت در راستای مدیریت مصرف گاز طبیعی تصریح کرد: اولین گام جهت ترویج و پایداری این فرهنگ، اطلاع‌رسانی گسترده، صحیح و تأکید بر مزایای آن است که در همین راستا شرکت گاز استان زنجان علاوه بر ارسال پیامک، نسبت به انعقاد تفاهم ‌نامه‌ با آموزش ‌و پرورش و حضور کارشناسان این شرکت در مدارس استان، برگزاری نشست های خبری با اصحاب رسانه، انعقاد قرارداد با صدا و سیما و شرکت در بخش های مختلف خبری، صبحگاهی و رادیویی اقدام کرده که با توجه به بازخوردهای دریافتی، اثرگذاری مناسبی داشته است. سلیمانی نژاد تصریح کرد: در راستای نهادینه سازی فرهنگ مصرف بهینه و ایمن، شرکت گاز استان زنجان همچنین از ظرفیت و بسترهای مختلف اطلاع رسانی استانی همچون خبرگزاری ها، پایگاه های خبری، فضای مجازی، رسانه های مکتوب سراسری و محلی و تبلیغات محیطی به منظور آگاه سازی مشترکین و جلب مشارکت آنها استفاده کرده است؛ وی بهره گیری از ظرفیت رسانه های نوین و فضای مجازی را در اصلاح الگوی مصرف بسیار تاثیرگذار برشمرد و ادامه داد: تولید و انتشار اینفوگرافی، انیمیشن، تهیه گزارش‌های ویدئویی و تصویری، تهیه و نصب بیلبورد و بنر، از جمله اقداماتی است که شرکت گاز استان در راستای آموزش و آگاه سازی مشترکین و جلب مشارکت آنها در قالب‌های چندرسانه‌ای انجام می دهد. سلیمانی نژاد؛ همراهی ادارات دولتی در رعایت دمای رفاه 18 درجه را نیازمند همت مسئولین و علی الخصوص مدیران دستگاههای دولتی و مراکز عمومی دانست و از پایش مستمر دمای ادارات و اماکن عمومی در جهت رعایت الگوی مصرف توسط کارشناسان شرکت گاز استان زنجان خبر داد. سلیمانی نژاد؛ در پایان ضمن تشکر از همراهی و همکاری مشترکین گرامی با شرکت گاز، از عموم هم استانی های عزیز خواست تا با رعایت مسائل ایمنی و حداکثر صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی در پایداری فشار شبکه گازرسانی سهیم باشند.