ضرورت استفاده از پژوهش سراها در امر تدریس

به گزارش پایگاه خبری امید روشندلان، مهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزرات آموزش و پرورش شامگاه دوشنبه در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره تدریس برتر دانشجومعلمان سراسر کشور در زنجان یکی از اولویتهای دولت سیزدهم را جاری سازی سند تحول بنیادین عنوان کرد و گفت: کانون اصلی این سند مدرسه است. معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه قطعا عنصر اصلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش معلمان هستند، تصریح کرد: نقش معلمان در این سند از طریق روشهای تدریس مطلوب محقق خواهد شد. کاظمی اضافه کرد: در ویژگی تدریس مناسب مواردی همچون نگاه به فطرت گرایی توحیدی، تنوع بخشی در خدمات آموزشی، مهندسی محیط های یادگیری، بهره برداری از تکنولوژی های آموزشی و توجه به جنسیت دانشآموزان در تدریس مورد تاکید است. معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: استفاده از فناوریهای الکترونیکی فرصتی فراهم کرد تا در پسا کرونا فرصت بیشتری برای یادگیری دانشآموزان داشته باشیم. این مسئول با یادآوری اینکه فناوری های الکترونیکی موجب شده است تا بخشی از فرآیند آموزش به خود یادگیری دانشآموزان اختصاص پیدا کند، تصریح کرد: تربیت خلاق دانش آموزان از دیگر موارد مورد تاکید آموزش وپرورش است. وی با بیان اینکه تولید روشهای آموزشی مناسب، زمینه را برای نوآوری و خلاقیت دانشآموزان فراهم می کند، ادامه داد: استفاده از ظرفیت پژوهش سراها نیز از دیگر موضوعات مهمی است که در امر تدریس باید مورد توجه قرار گیرد.
اخبار مرتبط
- فرودگاه سهم مهمی در چرخه و زنجیره تولید تا بازار دارد
- توسعه همکاری مشترک گروه مپنا با گروه صنعتی ایران ترانسفو در زمینه های تامین ترانسفورماتورهای نیروگاهی ؛ بازاریابی و توسعه صادرات و زنجیره ارزش انرژی های تجدید پذیر
- استاندار زنجان از انتخاب مدیر ورزش و جوانان از درون سازمان خبر داد
- اجرای طرح هادی در ۶۶ درصد روستاهای استان زنجان
- رشد ۴۰ درصدی درآمد موقوفات شهرستان زنجان